W odpowiedzi na wciąż aktualny problem bezpieczeństwa na polskich drogach, PZU oraz Policja zainaugurowali kampanię „Mistrzu, zwolnij”. To kontynuacja odniesionego sukcesu sprzed dekady, a jej celem jest zwiększenie świadomości kierowców na temat skutków nadmiernej prędkości i ryzykownych zachowań za kierownicą. Statystyki dotyczące wypadków drogowych pozostają alarmujące, z blisko 1 900 ofiar w 2024 roku. Kampania rozpoczęła się 2 września i potrwa do końca miesiąca.
W ramach ich działań PZU pragnie wzmocnić kulturę społeczną, w której każdy uczestnik ruchu drogowego będzie czuł się odpowiedzialny za bezpieczeństwo swoje i innych. Z dostępnych danych wynika, że w zeszłym roku aż 25 000 osób zginęło w wypadkach drogowych, co podkreśla konieczność kontynuowania akcji edukacyjnych i prewencyjnych. Członkowie PZU zauważają, że wielu kierowców zbyt optymistycznie ocenia swoje umiejętności, co prowadzi do tragicznych następstw. Tomasz Tarkowski z PZU podkreśla, jak istotne są zdrowy rozsądek i wyobraźnia za kierownicą.
W ramach kampanii „Mistrzu, zwolnij” zaplanowano szereg działań, które mają na celu nie tylko edukację, ale również zdobycie wsparcia lokalnych społeczności. Kierowcy podczas kontroli drogowych otrzymają specjalne naklejki z hasłem kampanii, które mają symbolizować pozytywne nastawienie do bezpiecznej jazdy. Dodatkowo w całej Polsce będą prezentowane billboardy przypominające o ryzyku, jakie niesie za sobą pośpiech i zmęczenie, szczególnie w ostatnich kilometrach drogi. Uzupełnieniem akcji będą organizowane konkursy, które pozwolą wygranym doskonalić swoje umiejętności prowadzenia pojazdów.
Źródło: Policja Żuromin
Oceń: PZU i Policja rozpoczynają kampanię „Mistrzu, zwolnij” w trosce o bezpieczeństwo na drogach
Zobacz Także